• Weerwaarschuwing?

Bij code GEEL worden pupillentrainingen (t/m O12) afgelast; voor junioren en senioren geldt een negatief advies. Bij code ORANJE/ROOD worden alle trainigen afgelast (pupillen, junioren en senioren).

• Afgelaste trainingen en overige afgelastingen

Sneeuw op de velden - afgelastingen

Afgelopen week is er wegens de sneeuw op de velden niet getraind. Ook op zaterdag 20 januari zullen de velden nog niet bespeelbaar zijn. Let op dat inhaalwedstrijden mogelijk in de voorjaarsvakantie worden gepland.

• Afgelaste wedstrijden

Geen afgelastingen

• Rangorde bij afgelastingen wedstrijden

Bij gedeeltelijke afgelasting vragen sommigen zich af waarom zijn/haar eigen wedstrijd niet door gaat en waarom andere wedstrijden wel doorgaan (of andersom). Daarom hier ter verduidelijk enkele KNVB-regels waar wij ons aan moeten houden en de keuzes die vrijwilligers moeten maken bij gedeeltelijke afgelasting. Graag hiervoor uw begrip!

De afgelastingsregeling wordt toegepast conform de scheiding categorie A en categorie B. Wedstrijden uit categorie A moeten voorrang krijgen boven wedstrijden uit categorie B, waarbij het standaardteam (zaterdag 1) altijd dient te spelen.

Bij vv Hillegersberg valt onder categorie A (seizoen 2023-'24): zaterdag 1 en 2, JO18-1, JO14-1, JO13-1 en MO17-1. Alle overige teams vallen in de categorie B. Bekerwedstrijden vallen voor wat betreft de afgelasting ook onder de categorie A; dit geldt voor alle teams.

Bij een gedeeltelijke afgelasting van terreinen, hebben de teams die zijn ingedeeld in een poule en die na afloop van de reguliere competitie nog een extra reeks wedstrijden moeten afwerken, voorrang op de overige teams.

Voor wat de volgorde van afgelasten bij de overige teams betreft is het aantal achterstallige wedstrijden van de betrokken teams een factor. Indien binnen een bepaalde groep meerdere teams een thuiswedstrijd spelen, wordt voorrang gegeven aan teams die op dat moment nog de meeste competitiewedstrijden moeten spelen.
    Een beperkende factor is dat het niet is toegestaan op de wedstrijddag een wijziging in de aanvangstijden van wedstrijden door te voeren.

Indien een deel van de velden wordt afgelast zal er een veldherindeling gemaakt worden. Het is dus niet per definitie zo dat de geplande wedstrijden op die velden wordt afgelast. Aan de veldindeling van het wedstrijdprogramma kunnen dan ook geen rechten worden ontleend.

Algehele afgelastingen in districten en/of categorieën worden gecommuniceerd via knvb.nl en Teletekst-pagina 603 (kijk bij district West 2). Kijk voor afgelastingen ook op de website, in de Voetbal.nl-app of in de KNVB Wedstrijdzaken-app. Neem bij twijfel contact op met jouw eigen leider dan wel trainer/coach.