• OldStars I Wandelvoetbal

Bij de Old Stars maakt het fysieke karakter van traditioneel voetbal plaats voor een rustigere vorm van bewegen. Wandelvoetbal wordt vooral tactisch gespeeld.

Voor wie?
    Met wandelvoetbal krijgen mensen die niet meer kunnen of willen deelnemen aan het traditionele voetbal weer de kans om een balletje te trappen. Voetbalervaring is niet persé nodig.

Wat is het?
    Het belangrijkste verschil met gewoon voetbal is dat het spel zonder keeper wordt gespeeld en dat de spelers niet mogen rennen. Slidings en tackles zijn absoluut taboe, net als in de rug duwen en andere vormen van lichamelijk contact, zodat de kans op blessures tot een minimum wordt beperkt. De bal mag niet hoger komen dan de gemiddelde heuphoogte van alle spelers. Het spel wordt zes tegen zes of zeven tegen zeven gespeeld.

Niet alleen het voetballen staat centraal, maar ook het onderhouden van sociale contacten. Daarom starten we altijd met een kopje koffie en uiteraard is er na afloop tijd om na te praten over die prachtige goal, de grootste misser en of de bal nu wel of niet uit was.

Waar en wanneer?
    Voetbalvereniging Hillegersberg, Duivenpad 11 te Rotterdam.
    Iedere woensdagochtend van 10.00 tot 11.00 uur. Verzamelen vanaf 9.30 uur.
    September t/m juni (met uitzondering van de kerstvakantie).

Aanmelden?
    Aanmelden mag, maar is niet nodig. U bent van harte welkom!

Contact?
    Heeft u vragen of wilt u zich aanmelden? Neem dan contact op met secretaris@vvhillegersberg.nl. Wij zijn ook te vinden via http://oldstars.nl/clubs/vv-hillegersberg

• Oldstars Promo vv Hillegersberg