• Haal je spelregelbewijs

Een spelregelbewijs maakt voetballers van jongs af aan vertrouwd met de regels en geeft hen meer inzicht in - én begrip voor - beslissingen van de scheidsrechter. Daarnaast zorgt het kennen van de regels voor een sportiever spel, waarbij het juist toepassen van de regels ook nog eens zorgt dat je als team meer kans maakt om te winnen.

Een speler dient voor aanvang van het nieuwe seizoen, van het kalenderjaar waarin hij 17 jaar wordt, in het bezit te zijn van een spelregelbewijs. Via het digitaal wedstrijdformulier wordt gecontroleerd of een speler wel of niet in het bezit is van het spelregelbewijs. Wanneer dit niet het geval is, ontvangt de speler een waarschuwing. Na zes waarschuwingen mag de speler geen wedstrijden meer spelen totdat het spelregelbewijs is gehaald.

Het is ook mogelijk voor anderen om vrijwillig een spelregelbewijs halen! Te denken valt aan jongere spelers, of trainers/coaches en (assistent)scheidsrechters bij de junioren. Meer info via Voetbalmasterz of secretaris@vvhillegersberg.nl.

Echte voetballers beheersen de regels.